Miért vált valaki munkahelyet? – Mi a legfontosabb a munkavállalóknak?

A vállalkozások nap, mint nap találkoznak a munkavállalók növekvő igényeivel, amelyek a bér mellett már egyebekre is vonatkoznak. Szinte az összes felmérés eredménye az, hogy a bér a fő oka annak, hogy munkahelyet vált valaki.

Mi lehet a bér mellett a legfontosabb tényező, ami megtartja a munkatársakat és bevonzza az álláskeresőket?

Kíváncsiak voltunk erre és a Pécsi cégek éjszakája – Állásszüret rendezvényen megkérdeztük a járókelőket a témáról. A több, mint 100 megkérdezett az alábbiakat hozta ki a TOP3 helyre:

 

  1. Jó vezető

Magasan a legfontosabbnak a jó vezetőt tartották a megkérdezettek. Milyen egy jó vezető?

Úgy hat másokra, hogy a legtöbbet hozza ki a munkatársaiból, türelmes, jól kezeli a válsághelyzeteket, bízik az emberek szaktudásában, tud motiválni, nagy a munkabírása, igazságos és optimista.

  1. Hybrid munkavégzés

Az elmúlt években az ismert okok miatt jelentősen megnőtt a hibrid munkavégzés lehetősége és úgy néz ki, hogy nagyon sok helyen ez meg is fog maradni. Vannak olyan szektorok, ahol szinte alapkövetelmény lett a remote vagy a hibrid munkavégzés a munkavállalók részéről.

Előnye, hogy a kötődés megmarad, hiszen a kapcsolat megmarad a céggel és a kollégákkal és emellett az elégedettség nő. Több időt megspórolnak a munkatársak, hiszen, ha a munkába járás idejét nézzük, már az sokszor jelentős időveszteséget jelenthet.

A munka-magánélet egyensúly egyre fontosabb már az álláskeresőknél is, úgyhogy a hibrid munkavégzést a toborzásban is jól tudják alkalmazni a cégek.

  1. Családias légkör

Mit jelent a családias légkör?

– az új kollégák beilleszkedésére is nagy hangsúly kerül
– rendszeresek a csapatépítők
– a cég törekszik arra, hogy jó hangulat legyen az irodában
– segítőkész és támogató a csapat
– előfordul, hogy a különböző eseményekre a családtagok is meghívást kapnak

 

HR Management szolgáltatásainkkor is azt látjuk, hogy nagyon fontos a munkatársak véleménye mivel a cég megfelelő működéséhez elengedhetetlen információk náluk vannak. Ezért szinte kötelező kikérni a véleményüket és kiemelt figyelmet fordítani a válaszaikra. A HRM együttműködéseink 90%-át ezért kérdőívvel vagy interjúkkal kezdjük, hogy pontos képet kapjunk a valós igényekről és helyzetről.

Tarnai Attila
Jobcapital