Mikor vagy látható egy toborzónak?

Akár keresel állást, akár nem, bármikor megtalálhatnak egy jó ajánlattal. Ehhez azonban láthatóvá kell válnod a szakmai sikereid által, vagy legalább a LinkedIn-en. Sőt, picit ennél is több kell, hogy a karrierépítés sikeres legyen.

10 ok, amiért valaki nem nyerő a toborzóknál:

  1. Hiányzó tapasztalat: a legfontosabb, hogy az elvárásoknak megfelelő tapasztalatod meglegyen.
  2. Kusza váltások: a munkahelyeiden, az általad betöltött pozíciók annyira különböznek egymástól, hogy a váltások némi magyarázatra szorulnak.
  3. Nem megfelelő képzettség: nem rendelkezel a szükséges végzettséggel vagy képesítésekkel.
  4. Céltalanság, útkeresés: az önéletrajzodon is látszik, hogy éveket töltöttél el úgy, hogy nem tudtad, tulajdonképpen merre is kellene mennie a karrierednek.
  5. Hiányzó személyes kompetenciák: nem rendelkezel azokkal a személyes képességekkel, amelyek szükségesek az adott pozíció betöltéséhez. Pl: nagyobb csapat vezetésében szerzett tapasztalat
  6. Nem megszokott tapasztalatok: olyan, területeken szereztél tapasztalatot, amelyek szakmaspecifikusak. Például katonai vagy nemzetbiztonsági területen, esetleg tudományos területen.
  7. Nyelvtudás hiánya: nyelvtudásod nem éri el azt a szintet, ami az adott pozícióban elvárás.
  8. Eltérő munkarend igényed van: nem a standardok szerint dolgozol. Mondjuk csak heti három napot vállalsz, vagy kizárólag otthoni munkavégzést preferálsz.
  9. Nem megfelelő önéletrajz: egyszerűen csak rosszul van összerakva az önéletrajzod vagy a LinkedIn profilod.
  10. Lakhely: a lakhelyed olyan távolságban helyezkedik el, ami már kiesik a napi bejárható távolságból (A legtöbb cégnél ez 50-60 km-t jelent).

10 ok, amiért egy toborzó potenciális jelöltként tekint valakire:

  1. Megfelelő szakmai tapasztalat: rendelkezel a szükséges szakmai tapasztalattal és háttérrel az adott pozícióhoz.
  2. Kiváló referenciák: a CV-ben a korábbi referenciáid sikeres, jól prosperáló, akár nevesebb cégek.
  3. Releváns képzettség: rendelkezel a pozícióhoz szükséges végzettséggel, szakmai képesítésekkel.
  4. Stabil karrierút: a karriered következetesen fejlődött, és nem váltottál gyakran munkahelyet.
  5. Személyes kompetenciák: rendelkezel azokkal a személyes képességekkel, mint például vezetői képességek, csapatmunka, kommunikáció, amelyek szükségesek a pozíció betöltéséhez.
  6. Aktuális: olyan munkát keresel, amelyre aktuálisan igény van a piacon.
  7. Nyelvtudás: beszéled az adott pozícióhoz szükséges nyelvet vagy nyelveket.
  8. Piaci ismeretek: ismered az adott iparágat, piaci trendeket és versenytársakat.
  9. Technikai készségek: rendelkezel azokkal a technikai készségekkel, amelyek elengedhetetlenek a pozícióhoz.
  10. Holtidő: nincsenek (jelentős) lyukak, holtidők az önéletrajzodban.

 

A fentiek alapján jól látható, hogy a sikeres karrierépítés és a toborzók figyelmének felkeltése egyaránt átgondolt stratégiát igényel. Fontos, hogy tudatosan építsük és mutassuk be szakmai múltunkat, rendelkezve a releváns tapasztalatokkal, képzettségekkel és készségekkel. Emellett kiemelt jelentőséggel bír a professzionálisan összeállított önéletrajz és a naprakész LinkedIn profil. Ha mindezekre odafigyelünk, nagyobb eséllyel kerülhetünk be a potenciális jelöltek közé, akiket egy toborzó szívesen ajánl a munkáltatóknak. Ne feledjük, hogy a sikeres karrierépítés kulcsa az állandó fejlődés, az önmagunkba vetett hit és a piac igényeinek figyelemmel kísérése.