Így növelheted az elérhető Talentpoolt az SSC pozícióknál!
A nyelvtudás a legtöbb SSC sikerének alapköve. Ezek a központok gyakran többnyelvű ügyfélszolgálatot, pénzügyi, HR és IT támogatást nyújtanak globális vállalatok számára, ahol a nyelvi kompetencia nem előnyt jelent, hanem alapvető követelmény.
A toborzási folyamatokban is fellelhető ciklikusság egyik oka, hogy vannak időszakok, amikor olyan jelöltek jelentkeznek leginkább, akik minimálisan maradnak el az elvárt nyelvi szinttől.
Tanácsadóként tudjuk, hogy a hiányzó nyelvi tudás megszerzésének a támogatása a legtöbb esetben célravezetőbb lenne, mint egy teljesen kész emberért való további várakozás.
Ez főként akkor igaz, ha több nyelv tudása is követelmény a pozíció betöltéséhez. Amennyiben az egyik nyelv tökéletesen, a másik egy kicsivel az elvárt szint alatt van, akkor kifejezetten jó döntés lehet az intenzív nyelvi oktatás beépítése az onboarding folyamatokba.
A nyelvi készségek fontossága az SSC-kben
Az SSC-k a multinacionális cégek kulcsfontosságú elemei, amelyek lehetővé teszik az eredményes és költséghatékony üzleti folyamatok centralizálását. A nyelvtudás itt kulcs tényező, mivel ezek a központok gyakran szolgálják ki a globális piacokat, ahol az ügyfelek és a belső csapatok kommunikációja többnyelvű környezetben zajlik.
Miért érdemes befektetni a nyelvi képzésbe?
- Toborzási idő: a szakmailag és emberileg is megfelelő jelölteknek a néhány hetes nyelvi képzésébe való befektetés lerövidíti a toborzási folyamatot. A nyelvtudás szempontjából tökéletes jelöltek jóval nehezebben elérhetőek.
- Költséghatékonyság: a munkavállalók nyelvi képzésébe történő befektetés hosszú távon megtérülhet. A LinkedIn jelentése szerint a vállalatok, amelyek a munkavállalói fejlődésre összpontosítanak, alacsonyabb fluktuációt és magasabb munkavállalói elkötelezettséget tapasztalnak.
- Versenyelőny: az egyre globalizálódó munkaerőpiacon a nyelvi képzéseket támogató munkáltatók komoly versenyelőnyre tehetnek szert, hiszen jóval nagyobb talentpool-ból válogathatnak. A Gallup által végzett kutatás kimutatta, hogy a munkahelyi kultúra, amely támogatja a fejlődést és a tanulást, pozitívan hat a vállalat teljesítményére.
- Munkavállalói elégedettség: a nyelvi képzés lehetősége növeli a munkavállalók elégedettségét és lojalitását. Az Edelman Trust Barometer szerint a munkavállalók bizalma és elkötelezettsége jelentősen növekszik, ha érzik, a vállalat támogatja szakmai és személyes fejlődésüket.
A szolgáltató központok működéséhez elengedhetetlen a folyamatos toborzás-kiválasztás, mivel sokszor több tíz fő toborzása zajlik egyszerre. Ez a toborzás mellett az onboarding folyamatoknál is nagy felelősséggel jár.
Hogyan integrálható a nyelvi képzés az onboarding folyamatba?
- Pozícióra szabott nyelvi felmérés: a kiválasztási folyamat alatt, a pozíció elvárásainak megfelelő nyelvi szintfelmérés során, azon jelöltek esetében, akiknél csak picit van az elvárt szint alatt a nyelvtudás, érdemes lehet az onboardingba épített nyelvi képzéssel való felvétel.
- Rugalmas tanulási lehetőségek: ez a beáramló új munkatársi létszámtól is nagy mértékben függ. Kínáljunk különböző nyelvi képzési formákat, mint például online kurzusok, csoportos órák vagy személyes mentorálás, hogy mindenki megtalálhassa a számára legmegfelelőbbet.
- Már az onboarding előtt: amennyiben online nyelvi kurzusok is rendelkezésre állnak, akkor ez egy kiváló lehetőség arra, hogy a pre-onboarding időszakban, a felmondási idő alatt már elküldjük ezeket is a munkavállalónak. Az igazán motivált munkatársak a kezdés napjára már be fogják fejezni ezeket az oktatóanyagokat.
- Folyamatos támogatás és visszajelzés: biztosítsunk rendszeres visszajelzést és támogatást a nyelvi képzés során. Ha így teszünk, a munkavállalók motiváltak maradnak és láthatják fejlődésüket.
A munkaerő-közvetítés és fejvadász-szolgáltatások igénybevételével természetesen már közelebb lehet kerülni a megfelelő jelöltekhez. Mi is számos esetben tapasztaltuk, hogy túl hosszú a várakozás a tökéletesre, jóval drágább. A nyelvi képzés nem csak költséghatékonyabb megoldás, de hosszú távon előnyös a vállalati kultúra, a munkavállalói elégedettség és a piaci versenyképesség szempontjából is. Az SSC-k, amelyek elkötelezettek a nyelvi fejlesztés mellett, jobban fel vannak készülve a globális üzleti kihívásokra és lehetőségekre. Ezekből pedig a jelen munkaerőpiaci helyzetben akad bőven.
Tarnai Attila
Marketing vezető
Jobcapital