Jobcapital
Szolgáltatások
A toborzásmarketing tippjeinknél már olvashattad, hogy milyen eszközöket és felületeket érdemes használnod a hatékony munkaerő megtalálásához. Ha nem foglalkoztál még a témával korábban és szívesen olvasnál egy rövid gyorstalpalót, akkor a legjobb helyen jársz.
Egyáltalán nem probléma, ha nincs a fejedben ezzel kapcsolatos fogalom. Te más területen dolgozol, másban vagy profi. A toborzásmarketing pedig a marketing szerteágazó területei közül csupán az egyik. Az alapszintű elsajátításához elég néhány dolgot megtanulnod és alkalmaznod. Viszont egy teljes toborzásmarketing stratégiához szükséged lesz egy szakértőre. Ha nincs kedved foglalkozni az egésszel és kiszerveznéd inkább, akkor azt is megteheted.
Szerencsére az alapokat nagyon egyszerűen meg tudjuk tanítani neked. Ha egy definíciót keresünk, akkor talán a következő, ami legjobban leírja mi a toborzásmarketing célja: Olyan eszközök és módszerek alkalmazása, amelyekkel a cégek vonzó és elismert munkáltatói márkát tudnak felépíteni, ezáltal felkeltik a tehetséges jelöltek figyelmét és ösztönzik őket a nyitott állásokra történő jelentkezésre. Ez így kicsit száraznak tűnik, szóval nézzük az alapokat gyakorlatban.
Ha ezeket a tanácsokat megfogadod és kétoldalú kommunikációt tartasz a célközönségeddel, a munkáltatói márkád folyamatosan épülni fog. Az emberek megismernek, jobban belelátnak a cég működésébe és azonos preferenciák esetén elkezdenek azonosulni veletek. Ez az egész toborzásmarketing alapja, ha olyan munkavállalókat szeretnéd magad mellé, akik motiváltak és tényleg veled szeretnének dolgozni.
Ha elkezded a munkáltatói márkaépítést, akkor az egységes arculat meghatározása és alkalmazása nem maradhat el. A színek, a grafikák és a betűtípus, ami leginkább feltűnő. Ha mindig ugyanúgy használod őket, akkor idővel a követőid már anélkül tudni fogják, hogy te posztoltál valamit, hogy elolvasnák a cégnevet vagy a tartalmat. Ha belegondolsz a Coca Cola reklámokba vagy bejegyzésekbe, szinte egyből tudod, hogy kiről van szó. Beszélj a webes céggel, akik csinálták/csinálják az oldalad és egyeztessetek, hogy milyen elemeket szeretnél.
Ezen felül fontos még, hogy a kommunikáció hangneme minden esetben legyen ugyanolyan. Ha több célcsoportod van, akkor próbálj meg egy arany-középutat találni. A célzott hirdetéseknél jó esetben csak az fogja látni, akinek szól a tartalom. Az általános tartalmaknál, mint például a weboldalon a blogoknál igyekezz úgy fogalmazni, hogy mindenki számára érthető és márkaazonos legyen. Olyan alapvető dolgokat vehetsz itt figyelembe, mint pl.: tegezés/magázás, komolyabb/lazább hangvétel, szlengesebb vagy hivatalosabb megfogalmazás stb. Azt fontos még megemlíteni, hogy a social media alapvetően egy lazább és kötetlenebb felület. Az emberek többsége kikapcsolódásra és az ismereteik bővítésére használja, így mi a tegezést részesítjük előnyben az online platformokon. A Magyar Rendőrség szintén tegeződik a social mediaban, viszont személyesen már teljesen más az elfogadott kommunikáció velük. Vannak olyan ügyvédek is, akik a személyes márkaépítés során tegeződnek a követőikkel. A tegeződés sokkal szorosabb kapcsolatot és kötetlenebb kommunikációt eredményez. Előfordulhat, hogy olyan iparágban vagy, ahol ez nem elfogadható. Ebben az esetben válaszd nyugodtan a magázódást.
A tartalomgyártáshoz még egy hasznos tanács, hogy legyen rendszeres és gyakori, viszont ne engedd, hogy a minőség rovására menjen. Ha épp nincs ihleted vagy témád, amit megoszthatnál a követőiddel, egyszerűen csak engedd el. Senki nem fogja tudni, hogy mi volt betervezve aznapra. Hagyj nyugodtan időt magadnak és inkább legyen értékes a tartalom, mint erőltetett és összecsapott.
A toborzásmarketinges blogbejegyzésünkben megosztottunk néhány olyan technikát, amiket mi is használunk. Ilyen például a Facebook és Google hirdetések használata vagy a tartalommarketing. A social media hirdetések beállítása alapfokon szinte bárki számára lehetséges. Hozz létre bátran mind a két helyen egy hirdetési fiókot, töltsd fel a toborzásra szánt büdzsével és próbáld ki egy részével a toborzási kampányokat.
Ha a Facebookon kitetted bejegyzésként, hogy milyen pozícióra keresel embert, a legegyszerűbb módja, ha „Boost”-olod azt a posztot. Ilyenkor valamekkora összeggel el tudsz indítani egy fizetett hirdetést, ami jó eséllyel eléri a célközönséged. Ennél a hirdetési formánál kevesebb célzási lehetőséged van, viszont az algoritmus segítségével így is el fogsz érni olyan embereket, akiknek releváns lehet a pozíciód. Ez a legegyszerűbb módja, hogy több emberhez elérj, hiszen a hirdetésed szövege és a kép már rendelkezésedre áll.
Olyankor javasoljuk ezt a módszert, ha egy könnyebb pozícióra keresel maximum 1-2 munkatársat. Ha pont ebben a helyzetben vagy, akkor Facebookkal egy rendkívül jó választás. Viszont egy komplexebb és nagyobb létszámnövekedéshez ez a fajta hirdetés csak égetni fogja a pénzed. Ilyenkor komolyabb és speciálisabb beállításokra lesz szükség.
A Google első kampánynál kicsit nehezebb dolgod lesz, hiszen nincs egy alap bejegyzésed, amit csak ki kell emelned. Ne ijedj meg, egy alapfokú keresőkampány beállítása teljesen kezdőként is lehetséges maximum 2 óra alatt. Amire leginkább figyelned kell, azok a kulcsszavak, a címsorok és a leírások. A kulcsszavakkal tudod meghatározni, hogy milyen Google kereséseknél jelenjen meg az álláshirdetésed. Ilyen kulcsszavak lehetnek például: betanított munkák, felszolgáló állások, pécsi munkák. A legegyszerűbb, ha átgondolod, hogy a célcsoportod mit írna be a keresőbe, ha olyan munkát keresne, amilyet te hirdetsz.
A címsorok és leírások meghatározott karakterszámúak lehetnek, viszont több megadására is van lehetőség. Ezek azok a rövid szövegek, amelyeket a pozíciód után érdeklődők látni fognak a keresési találatok tetején vagy alján. Mivel csak röviden tudod leírni a legfontosabb információkat, ezért szükséges egy weboldal megadása, ahova eljutnak az érdeklődők és további infókat szerezhetnek az állásról. Ez általában a weboldalon egy karrieroldal. A Google előnye, hogy csak akkor kell fizetned, ha megjelenik és valaki rá is kattint a hirdetésre. Aki rákattint, valószínűleg potenciális jelölt és megérte fizetni érte.
Reméljük ez az alapszintű gyorstalpaló hatékonyan támogatja majd a toborzásmarketinged. Amennyiben nincs időd vagy kedved ezzel foglalkozni, esetleg komolyabb toborzási kampányra lenne szükséged, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!